Ísť s dobou je poreba. Nároky spotrebiteľov neustále stúpajú. V prípade, že vlastníte gastro podnik, netreba zaspať dobu a držať krok s modernými trendmi. Na celkovú hodnotu reštaurácie vplýva veľa prvkov, avšak existuje niekoľko zaujímavých spôsobov, ako dostať jej meno do povedomia širokej verejnosti. Prinášame štyri zaujímavé kroky, vďaka ktorým vaše gastro zariadenie posuniete na vyššiu úroveň.
1. Šťastná hodinka, alebo „Happy hour“
Jeden zo spôsobov ako zaujať, môže byť špeciálna akcia pre zákazníkov. Veľmi známym lákadlom býva šťastná hodinka. Táto technika sa používa pomerne často, no nikdy nesklame. Pojem „Šťastná hodinka“ z anglického „Happy hour“ je zameraná na časť dňa, kedy sa objednávky jedál spomalia a v reštaurácii nastane útlm.
Zvýšte úroveň vášho podniku tým, že aj v poobedňajších hodinách ukážete verejnosti dôvod, prečo by ho mali navštíviť a na čo sa môžu tešiť. Vyskúšajte zostaviť cenovo výhodnú ponuku, napríklad nápoj jeden plus jeden zadarmo, alebo pochutiny za polovičnú cenu. Jedálny lístok šťastných hodiniek pokojne obmieňajte, avšak pre šetrnosť našej planéty radšej využite recyklovateľný papier.
2. Šetrenie životného prostredia ako dlhotrvajúci trend
Aspekt ekologicky priateľských a praktických riešení sa v súčasnosti aplikuje takmer všade. Úrovni reštaurácie by určite nepomohlo, keby sa jej gastro vybavenie skladalo čisto z komponentov, ktoré škodia planéte. V tomto prípade sú jedným z optimálnych riešení práve eko obaly. Čo sa skrýva pod týmto názvom? Eko obaly sú recyklovateľné výrobky navrhnuté tak, aby šetrili energie a materiály. Pri ich výrobe sa používajú ekologicky nezávadné výrobné technológie a etické postupy. Zaraďte do podniku eko obaly, aby ste aj vy mohli v rámci svojich možností podporiť životné prostredie, či trochu inšpirovať miestnych hostí. V prípade, že preferujete plastové obaly, myslite na praktickosť. Zatavovacie misky sú skvelým riešením pre doručovanie jedla. Máte istotu, že jedlo po ceste k zákazníkovi nevyleje a nepoškodí.
3. Nadštandardné služby ako bežná vec
Pokiaľ daná reštaurácia ponúka možnosť ubytovania, existuje účinný krok ako povýšiť úroveň jej služieb. Medzi obľúbené patrí ponuka bufetov. Veľký výber jedla, neobmedzené mžnosti, to uvíta každý zákazník. Je známe, že raňajky tvoria dôležitý základ dňa a preto by ste mali hosťom ukázať, ako myslíte na ich hlavný prísun energie. Bufet sa môže skladať zo širokej ponuky jedál.
Neodmysliteľnou súčasťou sú kontinentálne raňajky, teda studená časti bufetu (syry, šunka, saláma, zelenina). Ďalej sem patria rôzne jogurty, paštéty, pečivo, ovocie a iné. Na teplú stravu (omeleta, praženica, párky, ham and eggs) sa využíva gastro vybavenie s názvom chafing, ktoré udrží jedlo v teple. Nezabudnite na nápoje v podobe rannej kávy, čaju, či rôznych džúsov.
4. Dbajte na dobrý dojem
Investícia do reštaurácie je dôležitá vo všetkých podobách. Nejde len o aspekt financií, ale aj o dávku trpezlivosti a času pre zamestnancov. Toto tvrdenie dokonca obhajuje niekoľko výskumov, zaoberajúcich sa produktivitou na pracovisku. Štúdia z Veľkej Británie dokázala na vzorke 700 dobrovoľníkoch, že spokojní zamestnanci sú omnoho produktívnejší.
Zistenia pomohli objasniť, aký typ správania a podpory treba uplatniť ku svojim zamestnancom, aby mali pozitívny pracovný prístup, ktorý by prenášali aj na zákazníkov. Spokojní zamestnanci prenášajú svoju energiu aj na zákazníka. Dobrý dojem preto, musí okrem kvalitného jedla spraviť aj obsluha. Snažte sa pomôcť vyriešiť všetky problémy, ktoré sa počas pracovného dňa vyskytnú. Má niekto z nich zaujímavý návrh, ako vylepšiť chod reštaurácie, či gastro vybavenie? Vypočujte si všetky názory a zvážte najlepšiu cestu, ktorá by prospela ako zamestnancom, tak aj reštaurácii.