Kancelárske potreby a doplnky: Nevyhnutné pomôcky pre efektívnu prácu v kancelárii

  • 18.11.2024, Bratislava

Máte pocit, že by vaša práca mohla byť efektívnejšia? Potrebujete jednotlivé činnosti lepšie zorganizovať a zaistiť si pohodlie pri sedení za stolom? Ak si chcete zabezpečiť hladké fungovanie, efektívnu organizáciu a maximálne pohodlie pri práci v kancelárii, ste na správnom mieste. 

Kancelárske potreby a kancelárske doplnky sú kľúčovými prvkami, ktoré môžu mať zásadný vplyv na produktivitu práce celého oddelenia. V článku si posvietime aj na to, ako správne vybrať kancelársky papier a pridáme aj tipy na efektívnu organizáciu pracovného priestoru. 

Kľúčové kancelárske potreby a doplnky pre každodennú prácu

Každodennú prácu vám pomôžu zefektívniť drobnosti, ako napríklad kvalitný kancelársky papier či ergonomické písacie potreby. 

Prečo môže kvalitný kancelársky papier zlepšiť vašu prácu?

Používanie kvalitného kancelárskeho papiera je základom pre nerušenú administratívnu prácu. Papier môže byť použitý nielen na tlač dokumentov, ale aj na poznámky a prezentáciu projektov. Výber správnej gramáže a typu papiera môže výrazne zlepšiť profesionálny dojem z tlačených dokumentov alebo ovplyvniť budovanie udržateľnej značky. 

Náš tip: 

Pri výbere papiera dbajte na jeho gramáž. Pre bežnú tlač je ideálny papier s gramážou 80 g/m², zatiaľ čo pre oficiálne dokumenty odporúčame gramáž 100 g/m² a viac. Ak vám záleží na udržateľnosti, napríklad na kopírovanie môžete využiť recyklovaný kopírovací papier.  Najlepšie písacie potreby pre zvýšenie produktivity

Písacie potreby sú nevyhnutnou súčasťou každej kancelárie. Perá, ceruzky, zvýrazňovače či popisovače na tabule sú v tomto smere kľúčové. Ak investujete do kvality, prejaví sa to na efektivite a komforte pri práci. 

Náš tip: 

Zvážte používanie ergonomických pier, ktoré znižujú námahu pri písaní a podporujú správnu polohu ruky pri vypĺňaní dokumentov alebo podpisovaní zmlúv. Praktickou pomôckou sú aj gumovacie perá, ktoré umožňujú text vygumovať, čo povedie k väčšej prehľadnosti dokumentov. 

Kancelárske doplnky pre lepšiu organizáciu a pohodlie

K lepšej organizácii práce a pohodliu prispejú aj kancelárske doplnky. Ktoré nesmú chýbať vo vašej kancelárii? 

Organizéry a úložné riešenia zabezpečia poriadok a komfort 

Ak pracujete s dokumentami, zmluvami či spismi, organizéry a úložné riešenia sú nevyhnutné na udržanie poriadku na pracovnom stole a v kancelárii. Využiť môžete klasické šanóny, zásuvkové organizéry či stojany na perá. Tie vám zefektívnia prácu tým, že zjednodušia prístup k dôležitým dokumentom a pomôckam.  Príkladom toho, že organizéry a úložné riešenia v tomto smere fungujú, je aj spoločnosť, ktorá poskytuje finančné služby. V rámci snahy o zvýšenie produktivity začala využívať organizéry na dokumenty a ergonomické kancelárske doplnky u všetkých zamestnancov. Aký bol výsledok? Tieto drobné zmeny spôsobili, že práca s dokumentami sa zrýchlila o 25 percent. Opomenúť nemožno ani zvýšenie spokojnosti zamestnancov a zníženie práceneschopnosti spôsobenej bolesťami chrbta o 30 percent. 

Náš tip: 

Uľahčite si prácu používaním štítkov a označení na šanónoch a priečinkoch. Využiť môžete rôzne tvary a farby, ktoré prispejú k prehľadnosti usporiadania jednotlivých dokumentov. 

Ergonomické doplnky eliminujú bolesť i zdravotné problémy 

Investícia do ergonomických kancelárskych doplnkov, ako sú podložky pod zápästie, nastaviteľné stoličky a monitory, môže zlepšiť pracovné podmienky a predchádzať zdravotným problémom, ako sú napríklad bolesti chrbta a krčnej chrbtice.

Náš tip: 

Uistite sa, že zamestnanci majú monitor umiestnený vo výške očí, čím sa eliminuje namáhanie chrbtice. Zvážte investíciu do ergonomických klávesníc a myší, ktoré sú prevenciou vzniku karpálneho tunela. 

Tipy na záver, ako zefektívniť prácu s kancelárskymi potrebami a doplnkami 

Hovorí sa, že malé zmeny robia veľké rozdiely. Platí to aj pre prácu s kancelárskymi potrebami a doplnkami. Snažte sa preto o digitalizáciu procesov so zavedením minimalizácie potreby tlače a elektronickú archiváciu dokumentov. Vykonávajte pravidelný audit kancelárskych potrieb a doplňte to, čo je naozaj potrebné. Znížite tým náklady a aj plytvanie zásobami. 

Užitočné je tiež rozdeliť kanceláriu na zóny, čím sa zvýši koncentrácia zamestnancov a, naopak, eliminuje rozptyľovanie. Môže ísť o vytvorenie pracovnej zóny, zóny na tlač a kopírovanie, archivačnej zóny a oddychovej zóny.

 

Hodnotenie obchodu 4.6 / 5

na základe 500 recenzií

  • Slavo

    Rychlost pripravy objednavky, velke parkovisko, prijemna obsluha

    nedávno
  • Anna

    Rýchle odoslanie

    před 2 dny
  • Jaroslav

    - doručenie na adresu (aj keď som mal v objednávke nastavené doručenie

    před 1 týdny
  • Elena

    před 1 měsíci
  • Zita

    Tovar prišiel rýchlo

    před 1 měsíci
  • Peter

    Vyber super ceny komunikacia

    před 1 měsíci
  • Peter

    před 1 měsíci
  • Lukáš

    před 1 měsíci

Prihlásenie do systému

Cookies

Aby sme Vám mohli zaistiť najlepší možný zážitok z prezerania tohto webu, radi by sme Vás požiadali o súhlas s využitím jednotlivých dát pre nás aj našich partnerov.
K Vašim dátam sa budeme správať zodpovedne. Kliknutím na tlačidlo OK môžete súhlas udeliť .

Nesúhlasím

Nastavenie

Nižšie môžete zvoliť, aké typy cookies môžeme spracovávať.

Technické cookies

Technické cookies sú nepostrádateľné pre správne fungovanie tohto webu a nemožno ich teda vypnúť.
Zobraziť viac informáciíBez tohto typu cookies by web nebolo možné správne využívať. Jedná sa najmä o pomocné hodnoty znázorňujúce Vaše voľby, nastavenia a zobrazenia jednotlivých prvkov.
Skryť viac informácií

Analytické cookies

Analytické cookies nám pomáhajú sa neustále zlepšovať.
Zobraziť viac informáciíTento typ cookies slúži napr. na analýzu návštev, výkonu webu alebo reklamných kampaní. Získané dáta nie sme schopní spojiť s konkrétnym užívateľom a sú teda spracovávané hromadne na úrovni všeobecnej štatistiky.
Skryť viac informácií

Marketingové cookies

Marketingové cookies používame my a naši partneri, aby sme Vám mohli ponúknuť relevantný obsah.
Zobraziť viac informáciíPomocou marketingových cookies Vám môžeme zaistiť relevantnú ponuku. V prípade, že tento typ cookies nepovolíte, nezaistíte tak, že sa Vám už reklamné oznámenia nebudú ponúkať, ale nebudú pre Vás najskôr zaujímavé. Prijatím súborov cookie zároveň súhlasíte s používaním údajov na marketingové účely.
Skryť viac informácií